TULAY OZCAN

İzleyiciler

2 Haziran 2013 Pazar

ROMA ve VATİKAN(!7-28 Temmuz 2012 Bosna Hersek Gezisi)





Herkese uzun bir aradan sonra merhaba,




daha önce bahsettiğim ancak yarım kalan gezimi anlatmaya devam edeceğim. Bu benim için çok önemli. Çünkü burada anlattığım geziyi silinmeyecek şekilde belgelemiş oluyorum. Umarım anlattıklarım sizinde işinize yarar. Sevgilerimle.....







ROMA ve VATİKAN




25 Temmuz 2012 akşamı Roma yakınlarındaki bir otele geldik.Odalar güzeldi. (26 Temmuz 2012 ) Sabah otelde kahvaltı yaptıktan sonra eşyalarımızı otobüse yükledik. Otobüste Haluk bey Roma ve Vatikan hakkında kısa bilgi verdi. Roma'da ilk önce kolezyum'u gördük.Kolezyum bir arenadır. İmparatorlar burada Roma halkını eğlendirmek için ve biraz da kendi eğlenceleri için gladyatör dövüşleri düzenlerdi.

Daha sonra Vatikan'a doğru yürüdük. İtalya'nın Roma şehrinde bulunan, Hıristiyanlık dininin Katolik mezhebinin yönetim merkezi olan devlet. Dünyanın yüz ölçümü olarak en küçük ülkesidir.Devlet başkanı olarak Papa'nın sözleriyasa hükmündedir. Papa, hem devlet başkanı, hem de Katolik mezhebinin ruhani lideridir. San Pietro Meydanı'na heykelli köprüden geçerek geldik.




Buradaki Vatikan müzesini çok görmek istiyordum.Çünkü içinde Michel Angelo'nun resinlerinin gerçeklerini
görebilecektim.Bunca yıldır öğrettiğim resimlerin gerçekleri ile olacaktım.Müthiş heyecanlendım.Gruptan ayrılıp sağ taraftaki sıraya girdik. Fakat sıra kuleye gitmek isteyenleri sırasıymış. Oradan haman çıkıp. Arka tarafa dolanıp Macit ile Müzeyi bulduk.15 Euro'ya (kişi başı) Müzeye girdik. Müzeye girince şoka girdik. Her yer öyle güzel eserlerle doluydu ki çok heyecanlandık. Hangisinin resmini çekeceğimizi şaşırdık.

Sistine Chapel'ine girdik. Burada fotoğrak çekmek yasaktı. içerisi çok dolu idi.Ademin yaratılması ve daha birçok eseri nefes almadan seyrettim.









Burada 2 saat geçirmişik farkında bile olmadan. Diğer gruba doğru yola çıktık . Onları aşk çeşmesinde

yakaladık. Bu arada ispanyol merdivenlerin göremedim ama olsun pişman değilim. Doğru otobüse gittik.




Saat 18:30 'da Saray Bosna'ya doğru yola çıktık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder