TULAY OZCAN

İzleyiciler

2 Haziran 2013 Pazar

SARAY BOSNA VE MOSTAR (!7-28 Temmuz 2012 Bosna Hersek Gezisi)

Bütün gece yol gittik . Kuzeye Adriyatik denizinin karşısına geçtik.
27 Temmuz 2012, cuma
 Sabaha doğru Hırvatistan'a girdik. Saat 7 gibi kahvaltı için piknik yaptık.Dağların tepesinden güneye doğru gittik Saat 14:00 'de düzlüğe indik ve Mostar tabelasını gördük.Yaklaşık 2 saat sonra Mostar'a girdik. Otobüsten inip hemen köprüye doğru yöneldik.

Mostar köprüsü, Bosna Hersek şavaşında Hırvatlar yarafından yıkılmış. Bir Türk işadamı tekrar restore ettirmiş. Üzerindeki  taşlar mermerden olduğu için çok kayıyordu. Ayakta zor durabildim. Köprünün bir tarafı aynı Türkiye'deki gibi hediyelik satan dükkanlar ve lokantalar var.
Nehrin kenarında bol miktarda lokantalar yapılmış. Türk lokantalarına benziyor. Bizde birine girdik.

Saat 17:15 'de toplandık. Saray Bosnay'a doğru yola çıktık.Saat 19:30'da da Saray Bosna'daydık.

Şehrin içinden geçerken savaşın izleri hala görünüyor. Eski Saray Bosna'ya geldük. Türkiye'de Arastalar içi dükkanları gibiydiler. Küçük küçük yan yana.Hediyelik eşya dükkanlari ve çay içilecek kahve gibi yerleri var.

Bir tanesine oturup demlikle çay içtik. keyfimize diyecek yoktu. Sallama çaydan değildi. Saat 21:30 'da toplanıp otobüse bindik.Bütün gece yol aldık.
28 Temmuz 2012 , Cumartesi
Sabah saat 08:25 'de Sırbistan- Makedoya sınır kapısına geldik. Saat 09:30' da da Makedonya'dan içeri girdik. Zamanımız olmadığı için kahvaltıyı otobüste yaptık. Saat 11:30 da Veles kasabasının yakınıdan geçtik. Bir saat sonra Vardar nehrinin üzerinden geçtik. Saat 15:00 'e doğru yunanistan'a geçtik. Yunanistan'da yol kenarlarında küçük klise maketleri var. Bunlara şapel deniliyor. Burada kazada ölen kişilerin yakınları tarafından yaptırılıp her yıl dönümünde ziyaret ediyorlarmış. Fotoğraflayamadım otobüs çok hızlı gidiyordu.

Saat 19:00 doğru Kavala'ya geldik.

Limandaki lokantaya girip balıklarımızı yedikten sonra biraz gezdik. 10 dakika mesafede bir dinlenme tesisinde bize demleme çay ve bol miktarda kavala kuabiyesi ikram ettiler. Tadını çok beğendiğmizden birkaç kutu aldık. Ve ver elini İpsala sınır kapısı. Saat 23:00.
29 Temmuz 2012, Pazar
 Gece saat bir sıralarında Türk sınırı kapısından geçtik.Sabah saat 06:00 'da evimizdeydik.Ağustosun Başında Annem vefat etti.