TULAY OZCAN

İzleyiciler

6 Ağustos 2011 Cumartesi

Macaristan Gezisi ( Makedonya-Bitola-Üsküp)2

Devam edelim gezimize, Yukarıdaki resim Elveda Rumeli dizisinin çekildiği berberin, kasabın olduğu sokak. Çok şirin bir sokak. Bizim arastalar içindeki dükkanları hatırlatıyorlar. Burayı aynı gün içinde gezdik. Gezide en işkenceli zaman sınır kapılarından geçmek. Bir otobüs olduğumuz için onay almakta zor oluyor.
 Yunanistan ve Makedonya'da yol kenarlarında posta kutusu veya biraz daha büyüklükte kilise maketleri vardı. Maketlerin olduğu yerler trafik kazalarının olduğunu gösteriyor. Kaza yapanların yakınları her yıl gelip buralarda dualar ediyorlar. Yollarda otobüs hızlı gittiğinden bunları resimleyemedim .

Sonra Üsküp'e geçtik.Üsküp eski ve yeni diye ayrılıyor. Eski üsküpte dükkanların çoğunu Türk kökenli insanlar çalıştırıyor. Fakat gezimiz ramazana denk geldiği için kapalıydılar. Yeni üsküp çok bakımlı. Büyük bir heykel grubu hazırlanıyor.
 Hele bir caddesi var bayıldım. Caddenin iki yanındaki kafeler görmeye değer. Kenarları aşağıya doğru sarkan çiçeklerle donatılmış

Caddede heykeller var. Kendimi alamadım bu heykeller arasında fotoğraf çektirdim.

Caddenin sonunda bir alışveriş merkezinin üst katında urfa kebap yedik

Aşağıdaki resimde bu kafelerde yediğimiz dondurmanın resmi. Ayrıca çok nefisti. Dondurmaya hiç dayanamam ama porsiyonu bitiremedim.

Sonra yine otobüs yolculuğu.Üsküpten kısa bir süre sonra Sırbistan sınırına geldik. Bütün gece yol gittik. Ve Sırbistanı geçtik. Sabaha karşı Macaristan sınırına geldik. Bu arada tarih 4.ağustos.2011 Perşembe oldu. Macaristan'da sınıra 5 dakikalık bir kamp alanına gekdik. Szeget'e 10 dk. uzaklıkta. Büyük bir alandı ve yemyeşil hertaraf. Odalarımıza yerleştik. Termal havuz kompleksi olan bir köye gittik. saat 17'ye kadar havuzlarda eğlendik

Sonra gösterimizi yapacağımız köye gittik. ilk gösterimizi yaptık. Kalacağımız konaklama alanına geri döndük. Ve bu günüde tamamladık.